CURSURI
CURS: Aplicații PEAFC-Evaluarea și Antrenarea Fluenței în Vorbire și Citit/Scris
-
- Grup ţintă: 7 de profesori logopezi din CJRAE Buzau
- Furnizor: Asociaţia Specialiștilor în Terapia Tulburărilor de Limbaj din România
- Loc de desfasurare: online
- Perioada: 16 noiembrie 2020 – 16 aprilie 2021
- Durata:120 de ore
CURS: Dezvoltare personală pentru copii și adolescenți
-
- Grup ţintă: 35 de profesori consilieri din CJRAE Buzau
- Furnizor: Asociația pentru Dezvoltarea Serviciilor Sociale și Educaționale CATHARSIS
- Loc de desfasurare: online
- Perioada: 27 noiembrie – 13 decembrie 2020
- Durata:40 de ore
CURS: Învățarea integrată – Pregătiți pentru Viață, Adolescență și Autocunoaștere. Aplicații practice pentru dirigenție și disciplinele opționale
-
- Grup ţintă: 20 de profesori consilieri din CJRAE Buzau
- Furnizor: Asociația Life-Learning Education
- Loc de desfasurare: Liceul Pedagogic Buzau
- Perioada: 15 noiembrie – 15 decembrie 2019
- Durata:60 de ore
CURS: Fenomenul violentei: de la delimitari conceptuale, la prevenire si interventii eficiente
-
- Grup ţintă: 39 de profesori consilieri si logopezi din CJRAE Buzau
- Furnizor: Asociația pentru Dezvoltarea Serviciilor Sociale și Educaționale CATHARSIS
- Loc de desfasurare: Casa Corpului Didactic Buzău
- Perioada: 18 octombrie – 16 decembrie 2019
- Durata:63 de ore
CURS: Prevenirea consumului de droguri la adolescenti prin intervenții active in scoala
-
- Grup ţintă: 27 de profesori consilieri din CJRAE Buzau
- Furnizor: Asociația pentru Dezvoltarea Serviciilor Sociale și Educaționale CATHARSIS
- Loc de desfasurare: Casa Corpului Didactic Buzau
- Perioada: 14 – 23 decembrie 2018
- Durata:42 de ore
Training: Educarea copiilor fara violenta - Disciplina pozitiva
-
- Grup ţintă: 25 consilieri scolari si logopezi din CJRAE Buzau
- Furnizor: Organizatia “Salvati Copiii”, Bucuresti
- Loc de desfasurare: Casa Corpului Didactic Buzau
- Perioada: 17 – 21 iunie 2010
-
- Ce este disciplina pozitiva?
- Educarea copiilor reprezintă unul dintre cele mai importante roluripe care le are adultul, fie că este specialist sau părinte . Educarea eficientă este forma prin care copiii învaţă comportamente pozitive pentru tot restul vieţii, îi ajută să crească şi să se dezvolte într-un mod echilibrat şi sănătos din punct de vedere emoţional şi social. Educarea copilului presupune învăţarea de comportamente pozitive şi nu este o metodă de „supunere” a copilului la regulile impuse de adult. Procesul educaţiei trebuie să se bazeze pe dezvoltarea încrederii în sine a copilului
- Ce este disciplina pozitiva?
-
- Disciplina pozitivă:
- reprezintă o serie de măsuri folosite de adulţi pentru a contura comportamentul unui copil şi a impune anumite norme, pentru a stabili limite şi a educa. Ea nu presupune folosirea violenţei, poate include impunerea unor penalităţi dar non violente.
- înseamnă focalizarea pe comportament şi nu pe persoană.
- înseamnă învăţarea unor comportamente oferind copilului cât mai multe oportunităţi de învăţare, a unor abilităţi esenţiale pentru a deveni un copil responsabil şi autonom, independent.
- înseamnă focalizearea pe aspectele pozitive ale unui comportament
- Disciplina pozitivă:
-
- Tematica cursului:
- Tema 1: Disciplina pozitivă, factor esenţial în schimbarea mentalităţii adultului cu privire la educarea copilului
- Tema 2: Disciplina pozitivă – concept, valoare, necessitate. Etapele de dezvoltare ale copiilor – nevoile şi drepturile copilului
- Tema 3: Schimbarea atitudinilor: strategii de soluţionare non-violentă a conflictelor
- Tema 4: Socializarea timpurie: Familia, universul primar al socializării copilului
- Tema 5: Tulburări de comportamentale ale copiilor – medii şi factori de risc
- Tema 6: Copilul ca persoană – o nouă abordare
- Tema 7: Jocul, esenţa copilăriei
- Tematica cursului:
-
- Opinii despre modul în care s-a desfășurat procesul de instruire:
- cursanţii au avut posibilitatea să studieze suporturile de curs, să consulte o e-bibliotecă recomandată, dar şi să interactioneze cu trainer-ul pentru alte explicaţii
- cursul a oferit o pregătire flexibilă şi în colaborare (dezbaterea de grup a fost activă, fructuoasă, s-au realizat schimburi de opinii
- cursanţii au beneficiat de feed-back (la temele realizate) de la trainer, dar şi de la ceilalţi cursanţi
- cost mic în organizarea si predarea cursului;
- după terminarea cursului, participantii au primit un certificat convertibil in credite transferabile.
- Opinii despre modul în care s-a desfășurat procesul de instruire:
- Link-uri utile: www.salvaticopiii.ro, www.educatiefaraviolenta.ro
Training: Consilierea socio-profesionala a persoanei seropozitive
-
- Participanti: consilieri scolari din C.J.R.A.E. Buzau
- Furnizor: Uniunea Nationala a Organizatiilor Persoanelor Afectate de HIV/SIDA (UNOPA), Bucuresti
- Loc de desfasurare: Hotel Caraiman, Sinaia
- Perioada: septembrie 2009 – octombrie 2010 (diferite sesiuni de formare)
-
- Cine este UNOPA ?
- UNOPA este o federatie constituita din 22 de organizatii ale persoanelor seropozitive din 17 judete si Bucuresti, ce numara peste 1300 de persoane seropozitive in randul lor. UNOPA a adus in acest proiect experienta acumulata inca de la infiintare in lucrul direct cu persoanele seropozitive, experienta organizatiilor membre in furnizarea de servicii de suport pentru persoanele seropozitive
- Cursurile de formare au fost organizate in cadrul proiectului „Integrarea socio-profesionala a persoanelor seropozitive din Romania”, cofinantat din Fondul Social European prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013. U.N.O.P.A. si-a propus sa formeze 240 de persoane prin intermediul a 14 cursuri, in urma carora acestea vor avea ocazia sa fie membri intr-o retea nationala de specialisti, in cadrul careia vor avea acces la informatii de specialitate (articole, carti, studii), instrumente si metode de lucru, schimb de experienta.
- Cine este UNOPA ?
-
- Detalii despre proiect
- In Romania serviciile de suport adresate tinerilor seropozitivi sunt foarte putine. UNOPA a semnalat in permanenta nevoia de servicii de consiliere psihosociala si orientare profesionala adresate tinerilor seropozitivi, care sa suplineasca serviciile oferite de sistemul medical si de catre sistemul de protectie sociala. Aceste servicii sunt oferite intr-o foarte mica masura de catre organizatii neguvernamentale, in cadrul unor initiative si proiecte proprii. Nevoia de astfel de servicii este insa mult mai mare. Reteaua de servicii de suport adresate tinerilor seropozitivi trebuie extinsa la nivelul intregii tari si trebuie sa fie oferite de catre un numar cat mai mare de institutii si organizatii care ofera servicii tinerilor seropozitivi. Aceste institutii si organizatii trebuie sa dispuna de personal special pregatit in directia oferirii de servicii de consiliere si suport adresate tinerilor seropozitivi. In acest sens, prin acest proiect, UNOPA isi propune cresterea ariei de acoperire, a capacitatii si a calitatii serviciilor adresate tinerilor seropozitivi, prin instruirea specialistilor care lucreaza cu tinerii seropozitivi in directia oferirii de servicii de consiliere psihosociala si orientare profesionala catre acestia. In urma acestei instruiri, tinerii seropozitivi vor beneficia de servicii de o mai buna calitate, accesibile si adaptate problematicii lor.
- Persoanele care vor fi instruite in cadrul acestui proiect vor fi selectate in primul rand din randul institutiilor si organizatiilor care furnizeaza servicii adresate tinerilor seropozitivi. Selectia persoanelor se va realiza astfel incat sa fie selectati specialisti din cat mai multe judete, si din cat mai multe institutii si organizatii active in sectorul HIV/SIDA. Persoanele care vor beneficia de instruire vor trebui sa-si asume obligatia de a pune in practica cunostintele acumulate, astfel incat sa existe o continuitate practica a acestei instruiri, in interesul tinerilor seropozitivi in Romania.
- Dupa aceste traininguri, persoanele instruite vor oferi servicii de consiliere psihosociala, orientare scolara si profesionala catre cel putin un tanar seropozitiv, documentand si raportand aceasta activitate catre UNOPA.
- Detalii despre proiect
-
- Tematica cursului:
- Tema 1: Cadrul psihologic, social si medical al tinerilor seropozitivi
- Tema 2: Cadrul deontologic al interventiei psiho-sociale
- Tema 3: Tehnici si metode non-intruzive de consiliere psihologica si vocationala
- Tema 4: Facilitatea schimburilor profesionale intre specialistii din domeniul socio-uman
- Tematica cursului:
-
- Opinii despre modul în care s-a desfășurat trainingul:
- Cursurile la care au participat consilieri scolari din CJRAE Buzau s-au desfăsurat la Sinaia, în perioada ianuarie- octombrie 2010 si au cuprins 28 de ore de formare/curs. Conditiile de desfăsurare precum şi prestanta formatorului (Silviu Ionita)au fost foarte bune.
- Pentru participanti cursul a fost o reală plăcere dar şi o ocazie de a-şi structura mai bine informatiile pe care le aveau în acest domeniu.
- Au aflat lucruri noi atât privind metodele de abordare a acestui domeniu cât si despre instrumentele utilizate în consiliere.
- Modul de abordare a cursului a fost unul inedit, transferul de cunostinte, concepte, metode facându-se într-un mod dinamic, interactiv. In mare parte, meritul s-a datorat faptului că trainingul a beneficiat de prezenţa unui formator profesionist , cu experienţă si creativitate.
- Materialele prezentate au fost de actualitate, bine documentate, subiectele abordate fiind relevante, aplicabile si utile.
- Întreaga activitate de formare s-a bazat pe o abordare holistică a persoanei, aceasta fiind considerată un aspect crucial în terapia ocupaţională.
- Opinii despre modul în care s-a desfășurat trainingul:
- Link-uri utile: www.salvaticopiii.ro, www.educatiefaraviolenta.ro
Poze din timpul stagiului: